Ο χώρος των ασφαλιστικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών που έχουμε σήμερα, έχει περάσει αρκετές αλλαγές και μορφοποιήσεις έως σήμερα. Στην αρχή μόνο σαν ασφαλιστικός και μόνο με τα βασικά προϊόντα. Ασφάλεια ζωής, μόνιμη ανικανότητα και προστασία εισοδήματος. Στην πορεία ήρθαν και τα νοσοκομειακά προϊόντα. Μετά ήρθαν και στη ελληνική αγορά τα συνταξιοδοτικά –επενδυτικά προϊόντα και ο χώρος σιγά σιγά άλλαξε από ασφαλιστικός σε χρηματοασφαλιστικος. Και μετά; Τι έγινε; Ποια αλλαγή συντελέστηκε;
Η επόμενη αλλαγή είναι το financial planning.Αυτό που συμβαίνει σιγά σιγά στις μέρες μας. Η αλλαγή από το μοντέλο της πώλησης προϊόντων στο μοντέλο της κάλυψης αναγκών του πελάτη. Και βέβαια αυτή είναι πολύ σημαντική εξέλιξη. Γιατί δε πουλάς απλά, κάτι που μπορεί να το χρειάζεται ο υποψήφιος πελάτης, αλλά μπορεί και όχι. Δεν του δίνεις κάτι που μπορεί να είναι «λίγο» ή «πολύ» για την ανάγκη που έχει, αλλά ακριβώς αυτό που έχει ανάγκη.
Μέσα από τη διαδικασία του financial planning ο εξειδικευμένος σύμβουλος μπορεί να διαγνώσει, αν πραγματικά υπάρχει κάποια ανάγκη στις βασικές κατηγορίες, για κάποιο υποψήφιο και μάλιστα να τη ποσοτικοποίηση αυτή την ανάγκη με σκοπό να τη κάλυψει επαρκώς. Και όχι μόνο για ένα άτομο, αλλά και για την οικογένεια του.
Και μέσα από αυτή τη μέθοδο καταλήγουμε πάντα στη βέλτιστη δυνατή επιλογή για τον πελάτη, γιατί ξέρει ότι η επιλογή που έχει κάνει για την αγορά υπηρεσιών είναι ακριβώς για τις ανάγκες που έχει ο ίδιος ή η οικογένεια του τη δεδομένη στιγμή. Δεν θα αγοράσει κάτι που ίσως δε χρειάζεται , αλλά και δε θα αγοράσει κάτι παραπάνω από αυτά που χρειάζεται.
Αυτή η ανάλυση αναγκών με σκοπό τη σωστή κάλυψη τους, θα πρέπει αν γίνετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με σκοπό να διατηρούνται πάντα επίκαιρες και σωστές οι παροχές του πελάτη και να καλύπτουν με το καλύτερο τρόπο τις ανάγκες που έχει ο ίδιος ή/και η οικογένεια του. Επειδή αυτές οι ανάγκες αλλάζουν συνεχώς, και οι προτάσεις / λύσεις θα πρέπει να προσαρμόζονται ανάλογα.
Και βέβαια όλη αυτή η διαδικασία του financial planning θα πρέπει να γίνετε από συμβούλους που έχουν τη κατάλληλη γνώση, την εμπειρία, αλλά και τη ανάλογη πιστοποίηση για κάτι τέτοιο. Γιατί όπως είπαμε και στην αρχή, το financial planning, είναι η μόδα της εποχής, και πολλοί οικειοποιούνται το τίτλο χωρίς όμως να μπορούν να τον υποστηρίξουν. Όποτε προσοχή… στις απομιμήσεις.